Hai să fim sinceri: toată lumea vrea creme și seruri minune care șterg ridurile, coșurile și cearcănele de pe o zi pe alta.
În realitate însă, nimeni nu vinde Photoshop la borcan, iar cei care susțin acest lucru... te mint cu nerușinare. Nu mă înțelegeți greșit, produsele de machiaj sunt capabile să ascundă o mare parte a acestor imperfecțiuni, însă "efectul" durează până la prima demachiere.
Când vine vorba de despre produse de îngrijire a tenului, durata în care obții rezultate vizibile variază de la câteva minute până la câteva luni(de utilizare constantă). Trebuie totuși să menționez că ingredientele active care produc efecte vizibile rapid, vin, de obicei, și cu reversul medaliei: dispar tot la fel de repede.
În ultima perioadă, retinolul a devenit foarte popular și îndrăgit datorită numeroaselor beneficii pe care le oferă. Deși nimeni nu contestă că retinolul este grozav, se știe, de asemenea, că produsele care conțin acest ingredient pot fi iritante pentru piele. Însă, asta nu înseamnă că persoanele cu tip de ten sensibil nu se pot bucura de aceste avantaje, deoarece au fost introduse produse de skincare pe bază de bakuchiol.
Pentru cei ce adoră să facă research online, multitudinea de produse și ingrediente active poate părea intimidantă. Retinoizi, peptide, ceramide, vitamine... sunt atât de multe opțiuni pe piață încât este chiar normal să te simți copleșită uneori.
"Ce produse să aleg și cum să le folosesc?" este întrebarea pe care o aud cel mai des.
Din păcate nu există un răspuns universal la această întrebare pentru că pielea fiecăruia dintre noi reacționează diferit.
Recomandarea unei rutine de îngrijire a tenului este un proces de tip "trial and error" chiar și atunci când este făcută de un dermatolog. O bază solidă de cunoștințe ajută la reducerea numărului de erori, însă fiecare organism reacționează diferit. Din acest motiv, inclusiv dermatologii monitorizează rezultatele pentru ca mai apoi să facă ajustări ale ingredientelor active și concentrațiilor prescrise.
De ceva timp vorbesc cu clienții pe chat și am observat cu stupoare că atunci când vine vorba de retinol, există o grămadă de practici de marketing incorecte, folosite inclusiv de companii mari. Acestea promovează produse ce conțin palmitat de retinil (RETINYL PALMITATE) sub denumiri menite să inducă în eroare clienții, cum ar fi Pro-Retinol. Palmitatul de retinil nu este retinol, fiind un ingredient activ cu eficiență anti-age mult mai redusă. Citește în continuare dacă vrei să afli care este diferența între cele două și cum să te protejezi de practicile de marketing incorecte.