Atunci când o companie analizează dacă o colaborare de marketing este sau nu fezabilă, urmărește în general un număr mare de parametri obiectivi. Aceștia sunt aleși pentru a cuantifica eficacitatea potențială a colaborării cu un creator de conținut. Cei mai importanți dintre parametri sunt:

1.Expunerea – numărul persoanelor ce vor „consuma” respectivul conținut;

2.Structura audienței – în raport cu audiența țintă a companiei și produselor promovate; Spre exemplu – o audiență formată din tineri cu vârste cuprinse între 16 și 25 de ani nu va fi potrivită pentru promovarea unor creme anti rid.

3.Rata de interacțiune - numărul persoanelor ce vor interacționa cu respectivul conținut.

4.Calitatea și tipul conținutului realizat – un mix între priceperea creatorului de conținut și calitatea tehnică de realizare a conținutului. Pentru un creator de conținut în domeniul make-up, calitatea tehnică a conținutului creat este la fel de importantă ca priceperea în realizarea machiajului.

5.Rata de conversie – câte din persoanele care au consumat respectivul conținut media vor merge un pas mai departe achiziționând produsele prezentate sau folosite. Anumite tipuri de conținut vor avea o rată de conversie mai mare (Ex. un video converteste mai bine decat o imagine. O postare in feed convertestemai bine decat un story etc.);

6.Seriozitatea creatorului de conținut – capacitatea de a-și respecta promisiunile și termenele limită asumate;

7.Potențiale beneficii viitoare – în cazul conținutului ce va beneficia de expunere pe termen lung sau care poate fi preluat și promovat prin intermediul canalelor proprii de marketing ale companiei;

Fiecare din acești parametri joacă un rol important în decizia de a colabora sau nu cu un creator de conținut.

Pentru creatorii de conținut aflați la început, parametrii precum expunerea sau rata de conversie sunt intrinsec mai scăzuți. Poți însă compensa prin calitatea conținutului creat și prin seriozitate.

Mai jos am creat o listă cu câteva sfaturi pentru cei ce doresc să înceapă o colaborare cu brandurile de machiaj.

Contactul inițial

Abordarea inițială este fără doar și poate cel mai important element al interacțiunii cu un brand. Forma și conținutul contactului inițial sunt cele care determină dacă propunerea ta este analizată sau nu de un membru senior al echipei de marketing.

De la început trebuie să înțelegi că brandurile primesc sute sau chiar mii de propuneri de colaborare lunar. Din această cauză, un contact inițial slab se va solda cu un eșec, chiar dacă conținutul pe care tu îl realizezi este de foarte bună calitate.

Începe prin a contacta brandurile, al căror client ești deja și pe care îi urmărești.

Iată și câteva Tips&Tricks pentru a maximiza șansele de succes ale primului tău contact cu brandul:

  • Alege o formă de comunicare oficială. Un email este de preferat unui mesaj digital. De cele mai multe ori, persoanele ce răspund la mesajele digitale de pe platformele de social-media fac parte din departamentul de suport clienți. Astfel șansele ca mesajul tău să ajungă la un membru al departamentul de marketing scad, pentru că este mult mai dificil să redirecționezi astfel de mesaje decât ar fi să redirecționezi un email. În cazul Makeup Shop emailul trebuie trimis către adresa marketing (arond) makeupshop (punct) ro
  • Studiază brandul respectiv și personalizează conținutul emailului tău. Un mesaj inițial de tipul “Sunt interestă să colaborez pentru promovarea produselor voastre. Voi îmi trimiteți produse iar eu vă dau tag în postări” nu va genera interes din partea brandului.
    Prin contrast o formulare de genul: “ Am observat că recent ați lansat pe Makeup Shop brandul Ofra Cosmetics, ce nu era disponibil până acum în România.
    Știu că acest brand este foarte apreciat de influencerii internaționali și că iluminatoarele lor sunt cotate ca fiind printre cele mai bune din lume. Fiind o marcă nou lansată la noi în țară, consider că aceasta ar trebui intens promovată pentru ca toți potențialii clienți să afle că .... ” arată faptul că urmărești respectiva companie și că mesajul tău este mai mult decât o tentativă de a procura gratuit câteva produse.
  • Dacă te adresezi unui retailer multi-brand analizează conținutul de pe canalele lor de social media și determină care sunt mărcile promovate prioritar. Dacă acestea se află printre preferatele tale, spune-le acest lucru și exprimă-ți disponibilitatea de a promova acele produse pe care deja le apreciezi.
  • Propune un topic de postare / campanie și exprimă-ți disponibilitatea de a participa la campaniile curente. Este posibil ca o propunere interesantă de campanie sau postare să determine respectivul brand să analizeze mai serios o potențială colaborare cu voi. Toată lumea vrea să facă “look-uri” și să eticheteze brandurile pe Instagram, eventual doar într-un Instastory. Dacă vrei să fii diferită încearcă o altă abordare tematică pentru conținutul pe care îl realizezi.
  • Oferă adresele canalelor pe care postezi și datele statistice ale acestora folosind capturi de ecran. Comunică brandului care este reach-ul tău organic, care este rata de interacțiune cu postările tale, câte vizualizări au videoclipurile realizate de tine lunar, care este tipul și tematica conținutului ce are cel mai mult succes, ce structură demografică are audiența ta și cum au evoluat acești parametri în ultimele luni etc. Toate aceste informații pot compensa de multe ori un număr mai scăzut de persoane ce te urmăresc pe Instagram, pe Facebook sau care s-au abonat la canalul tău de Youtube. În plus, vei dovedi că ești un creator de conținut profesionist, care înțelege în profunzime impactul conținutului pe care îl produce.
  • Dacă ai deja produse ale brandului realizează una sau mai multe postări folosind aceste produse pe parcursul câtorva săptămâni și include în email link-uri și metricele acestora. Atenție însă la calitatea conținutului postat, pentru că de multe ori vor cântări mai mult în analiză decât alte postări de pe canalul tău.
  • Asigură-te că emailul tău răspunde întotdeauna și la întrebarea “Ce pot eu face pentru brandul vostru?”. E aceeași întrebare la care membrii departamentului de marketing trebuie să răspundă atunci când li se aprobă bugetul pentru o campanie.

Dacă ai respectat toate aceste recomandări și nu ai primit nici un răspuns, fii perseverentă. Actualizează informațiile din conținutul emailului și retrimite-l după câteva săptămâni.


Inapoi sus
Contul meu
Reduceri